ביטוחים↓

רח' לסקוב 6 תל-אביב 6473606

-

ענפי הביטוח

ביטוחים שעשויים לעניין אותך

ביטוח אחריות מקצועית: מה בין "בסיס ארוע" ל"בסיס הגשת תביעה" ?

פוליסה לביטוח אחריות מקצועית על בסיס אירוע

פוליסה לביטוח אחריות מקצועית על בסיס "אירוע", נערכת לרוב למקצועות הרפואה כגון רוקח, חובש, וטרינר, מקצועות פארה רפואיים כעבודה סוציאלית, מרפאים בעיסוק, דיאטנים, אופטיקאי/אופטומטריסט ועוד. הכיסוי הביטוחי ניתן בשל מקרה ביטוח שקרה בתוך תקופת הביטוח כאשר התביעה עשויה להיות מוגשת במשך תקופת הביטוח או לאחריה.

דהיינו, חברת הביטוח מסכימה להגן ולשלם פיצויים בשם או מטעם המבוטח בגין כל תביעה לפיצויים, בכל עת שתוגש, על בסיס שירותים מקצועיים שניתנו, או אמורים להינתן, על ידי המבוטח או כל אדם אשר המבוטח אחראי באופן חוקי על פעולותיו ואו מחדליו, במהלך פעילותו במסגרת מקצועו של המבוטח כאמור במשך תקופת פוליסת הביטוח.

פוליסה לביטוח אחריות מקצועית על בסיס הגשת תביעה

פוליסה לביטוח אחריות מקצועית נערכת במרבית המקרים על בסיס "הגשת תביעה" למקצועות רבים כגון שמאי מקרקעין, מהנדסים, יועצים לסוגיהם ועוד.

הפוליסה מכסה נזקים כספיים הנגרמים לצד שלישי בשל היפר חובה מקצועית שמקורה במעשה רשלנות, טעות או השמטה בגינה תוגש תביעה או תביעות נגד המבוטח ותימסר לחברת הביטוח בתוך תקופת הביטוח המצויינת ברשימה. חברת הביטוח תוחמת את מועד קרות מקרה הביטוח לתקופת הביטוח או לתאריך הרטרואקטיבי הנקוב ברשימה. (תאריך רטרואקטיבי: התאריך המוקדם ביותר בו הייתה למבוטח פוליסה תקפה לביטוח אחריות מקצועית ובלבד שבעת קרות מקרה הביטוח המהווה עילה להגשת תביעה הייתה קיימת פוליסה תקפה). לכן, חשוב ביותר לשמור על רצף של הכיסוי הביטוחי ולחדש את הפוליסה לביטוח אחריות מקצועית מידי שנה בשנה.

כל האמור לעיל כפוף לתנאי הפוליסה וסייגיה של החברה המבטחת.

התיאור המוצג בעמוד זה לעיל הינו תיאור כללי של הפוליסה/התוכנית. תיאור זה אינו מפרט את כל ההוראות, התנאים והסייגים הכלולים בפוליסה/בתוכנית. הפרטים המלאים מצויים בפוליסה/בתוכנית הרלוונטית ובהסכמי השירות, אם וככל שקיימים. בכל מקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע באתר לבין המידע המופיע בפוליסה/בתוכנית, המידע הרשום בפוליסה/בתוכנית גובר על התיאור באתר
לקביעת פגישה ללא התחייבות