ביטוחים↓

רח' לסקוב 6 תל-אביב 6473606

-

ענפי הביטוח

ביטוחים שעשויים לעניין אותך

דרישות חברת הביטוח למיגוני אש בפוליסה לביטוח בית עסק

מבוטח/ת נכבד/ה,

דרישות חברת הביטוח למיגוני אש בפוליסה לביטוח בית עסק 

בפוליסה לביטוח בתי עסק, בנוסף לתנאי הפוליסה ולסייגים המצויינים בה, מוסיפה לרוב חב' הביטוח פסקה, בדף ה"רשימה", לפיה, תנאי מוקדם לחבות החברה ולתשלום תגמולי ביטוח, הוא בקיום כל אמצעי המיגון והבטיחות והיותם במצב תקין וכשיר.

היעדר אמצעי מיגון, היעדר אישור רשויות זה או אחר וכדומה, הכל בהתאם לדרישות המפורטות בדף הרשימה של הפוליסה, עלול להיחשב כהפרת חוזה, המתיר לחברת הביטוח להתנער מתשלום מלא או חלקי של התביעה.

להלן דוגמאות לדרישות חב' ביטוח למיגוני אש:

  1. ערכת גילוי אש/עשן: יש לבצע, באמצעות חברה שעיסוקה בכך, בדיקה של מערכת גילוי האש/העשן מותנה במפורש כי בידי המבוטח ימצא אישור בדבר בדיקת המערכת, תקינותה, תקינות החייגן האוטומטי וחיבורה למכבי האש או למוקד שמירה.
  2. מערכת כיבוי אוטומטית (ספרינקלרים): יש להמציא לחב' הביטוח, אישור  ביקורת שנערכה למערכת הכיבוי האוטומטית (ספרינקלרים) על ידי חברה שעיסוקה בכך, לרבות אישור התאמת המערכת לתקן ישראלי, אישור חיבור חייגן אוטומטי למוקד בקרה מאויש (מכבי אש או מוקד שמירה).
  3. מכבי אש: חברת הביטוח מבקשת לקבל לידיה דו"ח ביקורת כיבוי אש ואישור מילוי דרישות שרותי כבאות, כולל אישור כיבוי אש תקף.
  4. בדיקות טרמוגרפיות: ביצוע בדיקות כנ"ל ללוחות חשמל ואישור תקינות המערכות ואו תיקון ליקויים.
  5. אישור חשמלאי בודק מוסמך:  לתקינות מערכות החשמל שבבית העסק.
  6. נוהל ביצוע עבודות בחום:

 נזקים במיליוני שקלים ארעו כתוצאה מחוסר זהירות ולעיתים אף עקב רשלנות תוך כדי ביצוע "עבודות בחום". להלן תיאור מונח "עבודות בחום" ותיאור נוהל לביצוע "עבודות בחום":
המונח "עבודות בחום" פירושו:
ביצוע עבודות הקמה, בניה, הרכבה, שיפוץ ועבודות אחרות הכרוכות בריתוך ואו בחיתוך ואו בשימוש בתהליך או בפעילות מכל סוג ותיאור המבוצעים באמצעות חום או היוצרים חום או ניצוצות בעת ביצועם, בין אם שאלו מבוצעים על ידי עובדיו של המבוטח ובין אם על ידי קבלנים או עובדיהם.
לא יתיר המבוטח לבצע עבודות בחום בחצרים אלא בהתאם למפורט בנוהל זה, ועל המבוטח לנקוט באמצעי זהירות ובטיחות מיוחדים כדלהלן:
6.1  בעת ביצוע עבודות בחום, ידאג המבוטח להרחקת חומרים דליקים (לרבות ארגזים, שאריות עצים, נייר וקרטון) הניתנים לפינוי מהשטח בו נעשות העבודות בחום למרחק סביר שלא יפחתמ 10 מטר ממקום ביצוע העבודות וזאת בהתחשב עד כמה שניתן בכיווני רוח רגילים.
6.2  בעת ביצוע העבודות בחום, יהיה לפחות אדם אחד בשטח ביצוע העבודות האלו אשר ישקיף עליהן ואשר תהיה ביכולתו אפשרות חיוג לרשויות כיבוי האש.
6.3  אדם זה יהיה נוכח במקום סביר לאחר גמר ביצוע העבודות בחום.
6.4  יובא לידיעת קבלני המשנה הפועלים באתר שיש לדאוג לקיומם של אמצעי כיבוי סבירים בעת ביצוע עבודות בחום ובמקום ביצוען.
6.5  אם אין למבוטח הידע הדרוש לכך, ידאג להעסקת אחראי בטיחות אשר תפקידו יהיה להנחות את מבצע העבודות ולפקח על ביצוען.
6.6  יש להעמיד אמצעי כיבוי אש נייד לידי מבצעי העבודות. אמצעי זה צריך להתאים לחומרים הדליקים שבסביבה.
6.7  בתום ביצוע העבודות יש לוודא שכל מקורות ההצתה כבויים לחלוטין. יש להמתין לפחות 30 דקות לאחר סיום העבודות.

אי מילוי הנוהל עשוי לפגוע בזכויות המבוטח.

כמובן שדרישות חברת הביטוח כנגד סיכוני אש משתנות ובאות בהתאמה למהות העסק המבוטח, סוג הסיכון, עבר ביטוחי וסכומי הביטוח.

הנך מתבקש/ת לקרוא את תנאי הפוליסה וסייגיה בתשומת לב. קרא גם את דרישות המיגון המפורטות ב "דף הרשימה", מלא בקפידה אחר הנדרש, הודע למבטח על שינוי מהותי בסיכון, כל שכן על כל החמרה בסיכון.

התיאור המוצג בעמוד זה לעיל הינו תיאור כללי של הפוליסה/התוכנית. תיאור זה אינו מפרט את כל ההוראות, התנאים והסייגים הכלולים בפוליסה/בתוכנית. הפרטים המלאים מצויים בפוליסה/בתוכנית הרלוונטית ובהסכמי השירות, אם וככל שקיימים. בכל מקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע באתר לבין המידע המופיע בפוליסה/בתוכנית, המידע הרשום בפוליסה/בתוכנית גובר על התיאור באתר
לקביעת פגישה ללא התחייבות